Audio shrnutí dní 2.–5. Sabea:

2. Sabea – Dobrý

Drahá kroniko, poslední dny byly velice poklidné. Zatímco jsme čekali, až se Laudrie vzpamatuje ze zpackaného rituálu menády Erifé – nikoli té skvělé menády Petry, ta by rituál nikdy nepokazila, – jsme s Pyromanínem pomáhali Nikitasovi s vinicí a Randalf si odešel do lesů, ze kterých se později vrátil s vyřezaným klackem. Taky jsem se postavil svému strachu a vrátil se do pavoučí jeskyně a jednoho menšího si chytil do předem připravené vyřezané klícky. Potřebuju se naučit extrahovat jeho jed, takže doufám, že je jedovatej, jinak budu fakt nasranej a neručim za to, co se s ním stane. Jo a taky mi Pan Kotě, kterej už je zase útočným kotětem jednou v noci přitáhnul malou rosničku. Celkem jsem se bál, aby ji nesežral a nebylo mu špatně, tak jsem mu ji zabavil. Začíná ze mě bejt takovej menší potulnej cirkus se zvířaty, kouzelníkem a krotitelem šutrů a plamenů.

2. Sabea v Dobrý den konečně začalo nějaký vzrůšo. Brzo ráno, když jsme teprve snídali někdo zabušil na dveře. Jelikož jsem byl nejblíž, tak jsem šel otevřít. Přede dveřmi stál udejchanej týpek, ptal se na pána domu Nikitase. Zavolal jsem na něj do domu, i když jsem ho viděl před několika dny odejít, ale jen pro týpkův klid. Zeptal jsem se, jestli mu můžu nějak alespoň pomoct já. Týpek se konečně představil jako Tikas a pracuje v archivu v Amfitoe. Údajně se tam ztratil nějakej pan Otéza a poprosil nás o pomoc s jeho hledáním. A jelikož jsme se tady dost nudili, přikývli jsme. Laudrii jsme ale nechali ještě ve vile se dozotavil, aspoň bude mít víc klidu.

Cestou do města nás Tikas více zasvětil do situace. Pan Otézeus má vnučku, která teď truchlí nad jeho ztrátou. Otézeus je taky prej nějakej válečněj hrdina z Gójské války, co dělal triky s dřevěným koněm. Jakoby vůbec nechápu, jak je ve válce užitečný dělat triky na houpacím dřevěným koníkovi, asi tím zvyšoval morálku. Gójská válka byla válka mezi pevninskou Heladou a ostrovy Góji, kde uctívali Résea jako jediného boha. Všechno to začalo jako vždycky kvůli nějaký ženský, Elenn kterou unesli a donutili do sňatku. Otézeus se dostal za hradby v dřevěném koni – aha, takže žádnej houpací – kde vypálil chrám a byl proklet k nekonečným cestám na moři. Domů se proto vrátil až po 20 letech.

Když jsme došli k domu Otézea našli jsme jeho vnučku Sofii a kněžku. Vnučka Sofie je kozatá blondýna ve špatně praných šatech a kněžka je typická kněžka Deji, kvůli ceckům Sofie jsem si jí nemohl pořádně prohlídnout. 

Na místě jsme zjistili, že Sofie tak moc netruchlí – je blbá jak prasečí kopyto, když se jí nějakým zázrakem zadíváte do očí, vidíte vnitřek lebky, a vůbec jí nedošlo, že se jí ztratil děda. Na místo také přišel rodinný přítel, kronikář Thelius – možná si od něj vezmu nějaký tipy na vedení kroniky.

Z důsledného výslechu jsme zjistili, že naposled šel na latrínu za barákem.

Taky jsme zjistili zásadní informaci od bystré Sofie: Děda v kalhotách nebyl.

Sofie také dle slov Tikase hledá manžela. Pyromanín jí nabídnul Randalfa. Sofie ho odmítla slovy: „Moc starej, taky si testuješ moč?”

Kronikář Thelius až moc obhajoval tupou Sofii. Já vám říkám, ten po ní jede… Asi kvůli těm vemenům, protože kvůli inteligenci to nebude.

V pokoji starého muže jsme našli hromadu kožešin, poházené sklenice a poháry, sadu ampulek se žlutou tekutinou (Pyromanín pak zjistil, že se jedná o moč) a sklenici s hnědou vodou – v ní plavala hliněná zubní protéza. V kožešinách jsme našli kůrky od chleba, různě staré. Kněžka, která nás do pokoje zavedla se začala strašně stydět, že to nezvládá udržovat v pořádku, když se ke všemu musí ještě starat o Sofii, což neměla ve smlouvě. U stěny pokoje taky stála figurína, které na první pohled chybí zbroj. A na zdi taky chyběl meč. Randalf v pokoji našel dýmku a směs bylin, podle slov kněžky je dobrá na dědovo zdraví.

Randy si v nepozorované chvíli potáhl a začal o sobě mluvit jako o dámě a ostatním mění při oslovování pohlaví.

Kronikář, kterej se na nás až moc lepil, našel mapku se zakreslenou cestou k nějakému ostrovu. Od kněžky jsme zjistili, že pan Otézeus skutečně vlastnil pár malých loděk. Jelikož jsme neměli jinou stopu, vydali jsme se na pláž.

Kněžka nám šla ukázat místo, kde má ukotvené loďky. Když jsme tam dorazili, všimla si, že jedna z loděk chybí. Pyromanín se omluvil a odběhnul k blízkému křovisku. Kronikář, který nám měl na žádost Tikase při pátrání i s kněžkou pomoci, nechtěl na loď, ale chtěl se nejprve poptat ve městě. Podle mě je to ztráta času, však už ho několik dní po městě hledali. Kněžka Klarisa se nabídla, že mezitím půjde připravit nějaké jídlo na castu. Tak jsme se vydali po hostincích, trzích a dalších frekventovaných místech.

Byla to ztráta času. Nic jsme nezjistili. No teda, zjistili jsme drby o nějaký borce, co chodí obcovat za loděnici a hambatém obraze Otézea, co malovala její babča.

Když jsme se vrátili s kronikářem a Randalfem zpátky k loďkám, už na nás čekala kněžka s Pyromanínem v lodi.

Rozdělili jsme se do dvou loděk. Kronikář s kněžkou v jedné a my ve druhé. Pyromanín si mezitím, co jsme mrhali časem ve městě připravil větrného elementála tak, aby nebyl vidět. Vyrazili jsme jako dělová koule vystřelená po větru. Kronikář s kněžkou se ovšem točili v kruhu u břehu. Museli jsme se teda vrátit. Nabídli jsme jim, že je přivážeme k naší loďce a potáhneme je. Kronikář vytáhnul dědovo oblečení, který poslala Sofie po kněžce, aby měl na cestu zpátky náhradní, a začal z něj smotávat provizorní lano. Když měl hotovo, vytáhnul jsem z batohu lano a konec s háčkem po něm hodil.

Připluli jsme k ostrovu poznačeném na mapce. Na břehu zbytek vyšetřovacího týmu vede hemzy ohledně ukradnutého bochníku chleba. Já v dálce na pobřeží vidím loď. Ostatní jí ale neviděj a chtěj radši papat.. Pyromanín si u toho čvachtá nohy ve slané vodě. Na tohle fakt nemám, a jdu radši sám k loďce. A ne, vůbec nemám hlad a ne vůbec to nemá spojitost s tím bochníkem chleba, co jsem snědl během cesty.

Loďka je skoro totožná s tou naší. Volám na ostatní, ať máknou, že si musíme pospíšit. Vůbec nemaj zkušenosti se ztracenýma dědkama. Amatéři vůbec nechápou, že dědek na útěku vykazuje až nadpozemské schopnosti a mění pozici rychlejc než kouzelník, jehož rod se specializuje na nahodilou teleportaci již tisíce let.

Když přijdou k loďce, tak se všichni strašně loďce divěj, a že proč jsem jim o loďce neřekl hned, že by hned vyrazili, že mrhám časem. Jako jsem vůl já nebo oni? Jdu po stopách od loďky a teď už mi je úplně jedno, jestli jdou za mnou nebo ne.

Stopy mě zavedou k majáku před hradbama. Thalion vidí nahoře v majáku pohyb. Já vidím jen světlo. Pohyb uvnitř vysoko v majáku vidí, ale loďku na ploché pláži ne… Pyromanínovi se moc nechce do schodů, a tak zavolá vzhůru: „Haló, je tady někdó?”

Dostaneme odpověď od jakéhosi Hekatóse. Ptá se ale, jestli máme koně. A očividně tu je v poslední době rušno. Po skoro hodině a půl dohadování a nekonečném dotazování na koně, zjišťujeme, že tam skutečně byl děda Otézeus.

„Jo byl tady v koni,” no kurva, on mluví o době před 20 leti. Už mě tenhle senilní majákář začíná srát. Dneska není dobrej den pro moje nervy. Nechávám teda radši mluvit ostatní a zatím beru větev opodál a vyřezávám si.

Po další hodině už víme, že tam Otézeus byl před pár dny a chtěl ke králi. Půjčil si taky od majákníka klíč k městu. Vyřezávám si dál, protože nás čeká další hodinové dohadování, kde je klíč od města. Je ve staré základně na druhé straně ostrova na pláži.

Pyromanín už taky ztrácí nervy a něco si míchá v nádobkách.

Moje vyřezávání je u konce a ptám se majákníka, kam chodí chcát, ať mu nechčiju na jeho místě. Po zjistění, kam chodí chcát, jdu položit vyřezaného koníka na jeho toaletu.

Když se vracím, vidím, jak Pyromanín barvou, kterou si zrovna umíchal maluje na vnitřní stranu dveří koně. Pomůžu mu.

Vydáváme se na tří hodinovou cestu po pláži ke staré základně.

Na pláži nacházíme jeskyni s vytesaných vchodem s vyrytými malbami vojáků. Jelikož s sebou nemáme Laudrii, jdu první. Při cestě se dívám po pastech, přece jen je to základna z doby války na pláži. Pyromanín rozsvěcí lucernu.

V jednu chvíli zaslecehnu praskání a ve stínech vnímám pohyb. Chci se tedy přitisknout ke zdi, ať mám krytá záda. Něco mě ale chytá pod krkem. Kostlivec se starou zbrojí napůl těla vnořen ve zdi mě pevně drží a nehodlá vedle něj ze zdi vylézají další a další. Po chvíli se objevují i dva duchové.

Začíná boj a Randalf čaruje před Klarisou a Theliusem – to se nám může ještě vymstít. Teď ale nemáme moc na výběr, kostlivců je nepočítaně a zaterasili nám cestu ven. Kronikář se snaží mlátit do kostlivce – i když snaží je silný slovo. Klarisa vyvolává svatý paprsek směrem k duchům. Během boje také z venku přilítá vzdušný elementál a proměňuje se v malé tornádo, což rozbijí půlku kostlivců o strop. Po chvíli ale ze zdí vylézá kostlivců dvakrát tolik. Tornádo zasáhlo i Pana Kotě, a ten na Pyromanína vztekle zasyčel. Kronikář s Randalfem utíkají ke dveřím. V další místnosti koutkem oka vidím nějakou truhličku a Randalfa, jak v ní luští nějaký svitky. Po chvíli zařve na celou místnost: „Ticho, blbci!”
A kostlivci zalezou zpátky do svejch děr ve zdi.

Pyromanín z padlých kostlivců preparuje morek. Pro nás normálka, ale kronikář s Klarisou na něj divně koukaj.

„Ta stará kráva si klíč schovala pod slamník,” nevěří Randalf napsané poznámce z truhly.

Po 3hodinové cestě zpátky k majáku už toho mám víc než dost. Odemykám si dveře šperhákem a – Harry – jdu do baráku.

„KDE CHRÁPEŠ DĚDKU?!” řvu na senilního dědka, kterej sedí překvapeně u stolu v malé místnůstce majáku.

„Ve službě,” zvedne se od stolu a zasulutuje.

„POHOV, KDE MÁŠ SLAMNÍK SE PTÁM?” opakuju dotaz ještě důraznějc.

„Proč?” nechápe děděk.

„JSEM TVŮJ VELITEL TAK DĚLEJ A ODPOVĚZ,” převrhnu u toho jednu ze židlí.

„JAKO KRÁL?” ptá se debilně dál.

„NO JISTĚ”

Ukáže mi na slamník za nataženou plachtou. Najdu v něm klíč.

Jelikož je ale už kvůli jeho senilitě noc, musíme se vyspat a tak využijeme jeho maják.

Než se mi podaří usnout slyším šouravé zvuky po zemi a v šeru vidím majákníka, jak leze pod přikrývku k Pyromanínovi a smyslně mu šeptá do ouška.

„Agatomén je mrtev, můžeme být spolu, Eleno”

Mám co dělat, abych se nezačat smát, ale dělám že spím, to má Pyromanín za tu loďku na pláži.

3. Sabea – Pokánice

Ráno při snídani krmím pavouka a rosničku. Taky podotku to, že král za kterým chtěl dědek jít je Agatomén a ten je podle majákníka mrtvej.

„Jak víš, že to říkal?!” otočí na mě Pyromanín obličej s vražedným pohledem.

Oops.

Jdeme k bráně. U brány nikdo není, a tak si klíčem ze slamníku odemykáme. Ve městě je vše rozbořené. Palác je pomlácený stejně jako hradby, které ovšem stále nejsou prolomené – jsou hodně tlusté, úplná nedobitná pevnost. Vidíme taky spálený chrám, kterej měl údajně způsobit prokletí dědka. Randalf vidí špičaté stopy vedoucí k chrámu. Přece jenom už jednou prokletý jsme, co se může stát, a tak míříme k chrámu.

V chrámu vidíme odkrytý piedestal se skrytou chodbou. Jdeme dál. V chodbě si všímám mechanismu na podlaze. Kronikář vytahuje rybu a hází jí dopředu. Ryba je rázem probodnutá ocelovým hrotem, kterej se vynořuje z podlahy. Na jednom z bodáků vidíme špičatou botu. Pyromanín vyndává koště a s nadšeným kronikářem letí přes bodce. Já s Randalfem a Klarisou se mezi bodci proplítáme. Cestou beru smradlavou botu, ve které něco je. Obsah boty vyklepu v další místnosti – vypadne z ní kousek kůrky a amputovaný prst.

Uprostřed místnosti je piedestal s nápisem a kolem dokola stojí dveře k hrobkám s rytinami osob. Na piedestálu je vodítko k tomu, čí je která hrobka.

Po nějaké době tipujeme dveře, o kterých jsme přesvědčení, že tam leží král. Uvnitř je monumentální socha, ale namísto kopí, které měl na rytině dveří drží starou dřevěnou hůl. Vidíme i další otevřené dveře za sochou, vedle které leží láhev se zbytkem vína.

Beru hůl a jdeme dlouhou chodbou, kde vidíme stopy jedné bosé nohy bez prstu a jedné obuté nohy ve špičaté botě.

Vycházíme na pláži, kde jsou dva kůly. U jednoho je zakotvená loď, u druhého loď poměrně čerstvě chybí. Nasedáme do loďky a pod sedadlem kronikář nachází jakousi tubu. Ta se celá chvěje. Kdyby to vyráběli v menší velikosti, tak bychom na tom mohli vydělat hromadu zlata.

„Hele co jsem naš-” než stihne kronikář domluvit, tuba vyletí do vzduchu, otevře se a z ní se hrne silný vítr. Pyromanín tubu chytá a směřuje jí za nás. Vítr nás tak rychlostí větru žene dál na moře.

Celé dvě hodiny nás tuba žene směrem na východ. Když síla větru v tubě začíná polevovat, vidíme už před námi další z ostrovů.

Loďka zastavuje u tropického ostrova. Stromy jsou obalené barevnými ptáky a mezi stromy se pohybuje divá zvěř. Všechna zvířata ale vypadají hodně staře a zuboženě.

„Nečum, vole,” slyšíme od jednoho papouška, co nás pozoruje z větve stromu.

Dáváme si jídlo, a i když vidím kousek od nás loďku, tak jsem ticho, nepotřebuju, aby se opakoval včerejšek.

Lovíme ryby a hrozně nám to nejde – to máme za to, že jsme netrénovali a lovili je výbušninama. Vodní elementál ale aspoň jednu ulovil. Dáme si tedy všichni společně jednu rybu a kosti házíme Apíkovi a Panu Kotěti. Apík se ale přes Pana Kotě ke kostem nedostal.

Jdeme po stopách dědka od loďky. Cestou potkáváme další stará zvířata. Rozbíhá se proti nám jedno z prasat, ale po pár metrech padne na zem a usne.

Před námi se rozprostírá nádherný palác. Když si ho prohlížíme, začne mi zase nadávat jeden z papoušků. Začnu se s ním hádat. Palác je sice nádherný, ale už taky dost pomlácenej, chybí mu střecha, spí v něm divočáci, lev si tady škrábe drápy o kus nábytku.

Docházíme do zahrad a kronikář najednou chce svitky z pevnosti po Randalfovi, že prý do kroniky to bude bomba. Randalf mu je dá za to, že nikde nebude roztrubovat, že jsme čarovali.

Uprostřed zahrad stojí vysoká věž a k ní vedou dědkovi stopy. Z okna věže vykoukne stará ženština, hodně vyhublá a ve zvláštním oblečení. Chce z nás udělat prase, ale očividně si nepamatuje kletbu. Začnu si z ní dělat srandu a komplikuju jí vzpomínání a formulování vyslovováním náhodných slov. Borka je zkusí zopakovat po mě a z rukou borky vyšlehl paprsek a proměnil divočáka v dřevěného jelena.

Pání! Já vymyslel kouzlo! A pak že v sobě nemám ani špetku magie.

Borka se začala radovat a poskakovat na místě, čímž se flákla do hlavy a padla k zemi. Hledám dveře do věže, ale nikde žádné nejsou, tak lezu po cihlách vzhůru. Pyromanín s Randalfem letí na koštěti.

Když vlezu do okna, babča už je trošku při vědomí, ale pořád trochu mimo.

„Jsem tvoje svědomí,” snažím se jí nakecat.

„Já myslela, že můj apetit,” drkotá babča zmateně ze sebe.

„Ten je tady vedle,” a ukážu na Pyromanína.

Přes moc svědomí zjišťujeme, že dědek u ní byl a šel na ostrov Ifó. Dla nám svitek s kouzlem, kterej nás odveze na ostrov podobně jako tuba. Taky nám dala nějakej svitek v klikyhácích – pro ní to byly klikyháky, ale byla to naše klasická neheladská písmena – vzkaz pro dědka a nějakou tubu s kolečky a písmeny kolem ní. Byla to schránka, jejíž klíč jsme museli rozluštit, takže žádné šperháky. Heslo bylo: ŘEKNI PRDEL. S navolenou kombinací a vyslovením hesla se schránka otevřela. V jejím dutém vnitřku byly 3 lektvary, 2 svitky a 1 prsten.

Randalf si nasadil prsten, ale následně mi ho dal, že mně se bude hodit víc (+1 obrana na 10 soubojů).

Jdeme k lodi babči na druhé straně ostrova, než jsme připluli. Loďka nemá pádla a 4 hodiny nás s pomocí svitku sama veze na ostrov Ifó.

Ostrov Ifó, jež se před námi tyčí je skalnatý ostrov s jehličnatými lesy. Dorážíme na něj v 9 večer a hledáme místo k utáboření. Během hledání najdeme pár hodin uhašené ohniště a kolem pár zabitých vlků. V hrnci si Pyromanín vaří vlčí sádlo. Během noci Pan Kotě syčí. Asi na vlky.

4. Sabea – Stvorenec

Ráno je zachmuřelé počasí. Jdeme po stopách dědka, když slyšíme hluk a žvatlání. Když se přibližujeme k jeho zdroji, rozpoznáváme slova.

„Ty šušáku, já tě došťanu,” před námi vidíme rokli s dědkem ve starym kyrysu nedopnutým přes pupek, s jednou botou, v jedné ruce meč, ve druhé oštěp ze sochy krále. Na druhé straně obr. Kroužej kolem sebe a křičej na sebe.

„Už mě neser, nech mě spát,” burácí obr na dědka a mrští ho kyjem přes celou rokli. Běží proti nám. Běžím s dýkou v ruce proti němu. Kyj mě mijí, stejně jako šíp Pyromanína netrefuje obra. A ani vodní elementál není úspěšnější. Kronikář najednou vyvolává dva blesky. A hele, tak von taky umí čarovat.

Obr mě sejmul a já mu to chci vrátit, ale netrefuju se. Vyvolaný ohnivý elementál obra trochu škrábne a paluje obrovi kůži, která trochu zasyčí. Randy mu jde do zad hořícím mečem a vrhá při tom blesky. Kronikář k tomu přidává další jeden blesk – očividně neumí čarovat moc. Kněžka se obra dotýká a toho to očividně bolí. Najednou kněžka letí vzduchem stejně jako dědek, ale pořád stojí. Pan Kotě obra škrabe do nohou.

Obr je ke mně konečně zády, a tak ho do nich vrhám dýky, teď už se trefuju. Kronikář vytahuje kuši. Randalf kouzlem odráží 1 útok kyjem, ale druhý ho sráží k zemi.

Pyromanín pije lektvar rychlosti. Randy se pod léčivou modlitbou Klarisy zvedá a sesílá si magický štít. Kronikář se netrefuje kuší, a tak sesílá magickou střelu, ta obrovi ale očividně nic neděla. Tenhle týpek fakt není do terénu.

Běžím obrovi s lukem do zad a obr se natahuje po kronikáři. Říkám vám, ten z něj tím kyjem udělá loužičku krve.

Než však kyj klesne, aby trefil kronikáře, ozve se bojový řevot, dědek vyskakuje zezadu na obra a mečem mu stíná hlavu.

Lovil obra, aby všem ukázal, že je pořád při síle a provdal tak jeho Sofinku.

Vracím mu botu i s palcem a vydáváme se na denní cestu zpátky k němu domů.

5. Sabea – Chudý

  • (Sezení 1. 2. – Gameboard café)

Do Otéseova domu jsme dorazili k ránu následujícího dne. Dědek celou cestu loďkou remcal o všem možném od zdražení kopřivových zábalů o dvacet procent až po bolavé klouby, takže jsme se u něj doma (ještě v kombinaci se Sofinkou) nechtěli dlouho zdržovat a urychleně jsme se vydali zpět do vily za Laudrií a následně společně jako celá družina do knihovny v Amfitoe. Po zhruba hodině cesty v horkém dni, se Pyromanín s Randalfem zaráží, že se jim něco nezdá. Raději jsme proto zrychlili, Randalf při tom na sebe seslal slabé ochranné kouzlo (srábotka). Pyromanín vzlétnul na koštěti, aby z výšky prozkoumal okolí. Viděl jen nějaké velké zvíře ve stínech, které se k nám přibližovalo. Zrychlujeme ještě více, ale přítomnost zvířete v patách cítíme až k vile.

Randalf se vůbec nezajímá o Laudrii a prohledává barák zatímco si mumlá pod knírem něco o kvalitním dřevu, kůži a železe.

Já teda kontroluju Laudrii. Očividně jsme jí nechyběli, ani si nevšimla, že jsme byli dva a kus dne pryč.

Po zhruba čtvrt hodině slyšíme hluk z cesty. Štěkot a padání kamení. Zvíře asi dohnalo pana Šutříka, kterej byl pomalejší než my.

„Nééé, mně umřel cvičenej šutr,” zastesknul si Pyromanín.

Apík a Pan Kotě syřej a očividně se něčeho bojej. Společně pohledem sondují jak cestu, tak i vinici.

Lezu na střechu, abych lépe viděl. Pyromanín mezitím vylétá na koštěti. Na cestu ale pořádně vidět není. Zprvu tedy nic pořádně nevidíme, po chvíli ale vidím velkou černou psí tlamu a kouř jdoucí přímo z ní. Pyromanín vidí od vinice dalšího. Pyromanín střílí na psa z vinice. Ten se hravě vyhne a mizí mezi révou, takže ho ani ze střechy nevidím.

„Laudrie, chceš bojovat nebo se schovat?” ptá se Pyromanín Laudrie, „TY SE CHCEŠ SCHOVÁVAT PŘED BOJEM?!” dostane nevěřící odpověd Laudrie, která už několik dní nenakrmila svůj krvesajný meč.

Z boku mezitím vidím dalšího psa. Ve vzduchu je cítit závan magické energie a kus před vchodem se objevuje kouř, ze kterého se zhmotňuje mužská postava. Je celej v černým, má šlachovitou postavu, řetěz u pasu a velkou halapartnu, takovou ještě víc fancy než běžná stráž. Jeho oči jsou tmavé jako noc.

Kurva, Erifé určitě neplatila daň z nemovitosti a tenhle týpek přišel pro úroky z prodlení.

Vymahač se dívá na Laudrii s Randalfem, kteří jako jediní zůstali vstát před vchodem do vily.

„Jdu si pro vás!” řekne pološeptem.

Je to exekutor, je to jasný. V Gehettu jsem jednou jako vedlejšák dělal doprovod při vymáhání daně z koz a tohle byla první a jediná věta, kterou nás naučili na rychlokurzu.

Vím, že týpek bez zaplacení neodejde a Nikitas tady není a já v baráku žádný prachy nenašel. Na nic teda nečekám a střílím výstražný šíp. Třeba se lekne a odejde a vrátí se až tady nebudeme. A nebo taky ne, můj výstražnej šíp prostřelil jednomu z psů tlapu. No super, teď to týpek nebude brát jen jako fušařinu, ale už i osobně, protože jsem mu postřelil Alíka.

Laudrie po týpkovi vyjíždí…útokem. Jeden z pesosů vybíhá z vinice a chrlí oheň do dveří, kde je Laudrie s Randalfem. Týpek míří rukou ke zdi a něco mumlá. Asi se snaží vzpomenout na postup, když dlužník odporuje. Většinou je to něco o právech a povinnostech, ale radit mu nehodlám. Pak se rozmáchává po Laudrii halapartnou. Psi a muž se mi kvůli převislé střeše ztratili z výhledu, a tak měním luk za dýku a se saltem skáču dolů za týpka. Pastýřko mě ochraňuj, ať si nezlámu nohy. Haha! Pozorovat Pana Kotě, jak pro zkrácení chvíle při kempování skáče z a na větší šutry se vyplatilo. Týpek vypadá skoro víc překvapeně než já, ale já na nic nečekám a bodám ho do zad. Laudrie mezitím mečem půlí Alíka. a druhým máchnutím seká Punťu do tlapy. Následuje další salva ohně, ze kterého Laudrie uhne jen tak tak a Randalfa to nepěkně popálí. Dvě půlky Alíka během minuty lítého boje explodují. Exploze mě trochu popálí.

K boji se připojují Pyromanínovi elementálové – kamenný a vodní.

Exploze mrtvých psů se opakují pokaždé, kdy některého z nich zabijeme. Laudrie kvůli explozím už sotva stojí. Hází do sebe proto lektvar sedmibíl. Týpek ale taky jeden má. Následně sekne Laudrii do ramene a já cítím bolest v úplně stejných místech.

Laudrie už toho moc nevydrží ani po vypití lektvaru, Randalf proto přestává házet blesky a sesílá na ní ochranné kouzlo. Pyromanín na nás zatím se střechy křičí, že z vinice běží další psi.

Kolik kurva ta menáda dlužila?!

V tuhle chvíli je týpek obklopen Laudrií, mnou, šutříkem a vodním elementálem. Jeden z elementálů mu dává levačkou a pak i pravačkou. Dle Laudřiných slov, která pronesla dýl během dne, krásný mladý perspektivní kluk se sesunul k zemi a zahalil jej kouř. Pro jistotu do něj ještě bodám. Laudrie plná zuřivosti do něj mlátí taky. Když už si je fakt jistá, že je po něm, ohání se po dalším z psů.

Z mrtvoli vymahače vystoupá více kouře. Skrz ten vidíme, jak řetěz, který měl muž u pasu žhne jako by jej právě vytáhli z výhně. Muž zcela nehybný pohne rty: „Můj pane, dej mi sílu,” a s těmito slovy se jeho rány začnou zacelovat a on vstává.

Halapartnou se ožene do před ním stojící Laudrie a zase něco mumlá. Laudrie zakřičí bolestí. Týpka to očividně rajcuje a ještě do ní sešle blesk.

Psi z vinice mezitím dobíhají k nám. Randalf do nich hází tři ledové koule. Vodní elementál se mění v proud vody a proplouvá přes hořící Laudrii, kterou začne hasit. Šutřík zabíjí pesose.

Laudrie pak vyplouvá z elementála.

„Už to trvá moc dlouho,” pronese muž s halapartnou znuděne a bez zájmu a odepíná od pasu stále žhnoucí řetěz. Ve vzduchu cítíme zápach spáleného masa, ale týpek je s tím v pohodě. Bodejď by ne, když se mu zacelují i smrtelná zranění. Řetěz roztáčí a švihá s ním v půlkruhu před ním a shazuje všechny, které trefí, k zemi.

Laudrie teď nehybně leží a z koutku úst jí teče čůrek krve. 

„LAUDRIE NÉÉÉÉ!” křičí Pyromanín a střílí po pánovi a psovi.

Elementálové buší se stejnou Pyromanínovou zuřivostí do psů. Já brutálně bodám týpka s řetězem do zad a cítím, že jsem probodnul plíci. Obě dýky se mu v nich zasekávají. Tomu to ovšem vůbec nevadí, otáčí se ke mně a znovu roztáčí řetěz.

Začíná se mi potemňovat před očima. Poslední co vidím jsou mrtvá chladnoucí těla Laudrie, Pyromanína a Randalfa…

Pak se mi před očima setmí úplně.

Jsme mrtví…

Matko, Šampolíne, již brzy se s vámi zase shledám..

Kolem mně není nic jiného než nicota. Mám pocit, že padám a padám hodně dlouho.

Nicotu a totální ticho protne nadlidský až démonický křik.

„NÉÉÉÉ! JSTE MOJI!!!”

Cítím spáry, které se mě snaží za každou cenu udržet. Já nebo spíše má duše se jim ale nakonec vysmýkne a upadá dál do nicoty.

Slyším tiché klapání a uvědomuji si, že mohu otevřít oči.

Před sebou vidím ohromný strom. Všechno kolem je v odstínech šedi. Mým elfským okem jsem jich napočítal asi padesát. Při počítání odstínů šedi vidím vedle sebe na zemi ležet i Pyromanína, Laudrii a Randalfa.

Takže jsme fakt umřeli všichni. Laudrie asi nebude nadšená až zjistí, že není v té její Valhalle. Myslím, že jí to zlomí…

Když do země zabořím prsty, abych se zvedl, poznám popel.

Strom má nad popelem ohromné kořeny, které se proplétají až do jeho koruny.

Cítím se zvláštně, jako bych měl kocovinu, ale není mi zle, je to jen takový nepřítomný a prázdný pocit. Cítím také chuť železa a z úst vytahuji minci.

Zatímco sleduji jak ze stromu občas spadne bílý list, který se po dopadnutí do popela mění v nehybně ležící lidi v šedé tógy, které máme na sobě i my, se probouzí i zbytek družiny.

Mlčky na sebe koukáme. Laudrie má sečnou ránu vedoucí od krku až do poloviny její paže, kterou měla napřeženou, když jí trefil ostrý konec řetězu. V podobném stavu jsou i ostatní duše na ostrově se stromem.

Kontroluji tetování tříokého na ruce. Pořád tam je, ale je značně vybledlé.

Něco mě táhne na kraj ostrova a všímám si, že to tam vábí i další duše… až na tu Randalfovu, ten namísto toho začíná objímat šedivý strom.

Z temnoty nad vodou se něco blíží. Je to loď s převozníkem.

Když loď dopluje ke břehu začnou ostatní nastupovat a při naloďování za něco vyměňují minci, kterou také vytahují z úst.

Koukám se do vody – mám z ní špatnej pocit, něco hluboko v ní určitě žije.

Dívám se na ostatní, jestli se také chystají k lodi. Randalf stále objímá strom, Pyromanín klečí v popelu a s obličejem ve dlaních pláče. Laudrie ho přemlouvá, aby šel na loď, že ta nás určitě zaveze do Valhally, kde budeme hodovat, z jejího hlasu ale slyším notnou dávku strachu a silné nejistoty.

Dívám se po lidech, které nastupují. Několik starců, malej klučík s boláky a pár žen – nikdo koho bych znal.

Mami, jdu za tebou. Pokynu hlavou na Laudrii, která pokyne nazpět, zvedne Pyromanína na nohy a vyrážíme k převozníkovi.

„Randalfe, pusť ten strom,” křikne Laudrie.

Ten už přestává objímat strom a jde za námi. Vypadá otřeseně a furt se dívá pod nohy, jak se tam snaží najít Apíka. Ten tady s námi ale není..

Laudrie se dere dopředu a z nás nastupuje jako první.

„Tvůj poplatek?” táže se jí převozník.

Chvíli na něj tupě zírá a pak si vzpomene na minci, kterou mu předává. Převozník natáhne ruku a minci jí vyměňuje za malý srolovaný pergamen.

„Tady jsou tvé hříchy”

Stejnou ruličku dostáváme všichni.

Hříchy jsou napsány dost stroze, ale čekal jsem to horší, nejsem zrovna vzorovej. A v mysli mi probleskne boj v aréně pod Gehettem, kde jsme si všichni v podnapilosti užívali de facto vraždění dalších účastníků.

Pyromanín si během cesty šeptá modlitby.

Loďka sebou najednou zavrávorá. Pak víc. Z vody na pravoboku se vynoří ohavné drápy, které se loďku snaží převrhnout. Následně se vynořuje i zbytek drápů – žena s očima žhnoucíma jako roztavené železo. Než jako živá bytost vypadá spíš jako temná silueta.

Náš převozník v kápi hrdelně zavrčí, vezme do rukou bidlo a do siluety jím plácne. Ta zakvílí a rozplyne se.

„Co to bylo?” zeptá se Pyromanín vyrušený od jeho modliteb.

Loďka pokračuje dál zatímco převozník pečlivě pozoruje hladinu. Dle jeho pohledu žena s rohy nezmizela nadobro.

A taky že ne, po chvíli se z vody vynořuje znova a opět se sápe po loďce. Na boku loďky zůstávají další šrámy. Převozník si strhává kápi a hledí do vody.

„Mrtví jsou dnes nějací neklidní,” vysloví ze své psí tlamy na jeho psí hlavě. Doufám, že neviděl, kolik pekelnejch psů jsme před smrtí zabili..

Po chvíli proplouváme ohromnou branou a za ní se po snad nekonečné cestě lodí vyloďujeme. Duše pomalu vystupují.

Před námi se tyčí tři menší brány. před nimi je jezírko se sochou z bílého mramoru uprostřed. Socha znázorňuje mladou dívku s vahami a pírky v jedné z jejich misek.

Převozník k soše pouští duše jednu po druhé. A vždy když k soše jedna dojde, zahalí celé jezírko hustý kouř, že není vidět dovnitř a nejspíš ani ven.

Duše jezírko opouští s kamínkem v ruce a staví se různě k branám.

Z družiny jdu k soše jako první. Jakmile do něj vstoupím, zahalí mě kouř a opravdu nevidím nic kromě sochy s vahami.

Jakmile je kouř dost hustý, tak socha mrkne nejprve jedním, pak druhým okem, trhaně pohne rukou a nakloní se blíže ke mně.

„Jaké jsou tvé hříchy?” zeptá se mě aniž by hnula ústy a dívá se při tom na mě jejíma bílýma kamennýma očima, „Jaký hřích je podle tebe největší? Spytuj své svědomí a já tě jej dokáži zbavit. Uvidíme, jestli si jejich závažnost uvědomuješ a přilepšíš si.”

Chvíli jsem se díval na tři malé pergameny ve své ruce a přemýšlel jsem. Krádež mi nepřipadala až tak špatná, navíc to byly jenom výpůjčky, až bych vydělal dost peněz, tak bych to vrátil. Fakt!

Špatně věřil, ale čemu? Tomu, že Šampolínovi bude líp když ho zbavím jeho utrpení? Šakalovi, že je možné duši zachránit? Mé matce, když mě nevědomky nechala odvést úplně cizím mužem, kterého nikdy neviděla, aby mě odvedl na druhou stranu světadílu?

Tenhle hřích může být jak malý, tak velký. Vybírám tedy ten třetí: ZAVRAŽDIL.

Zvedám jej mezi prsty pravé ruky a ten najednou shoří v namodralém ohni. Zbylé hříchy pokládám na druhou mísu vah. Ta rychle klesne dolů.

Socha se trochu zamračí.

„Dobrá,” pronese a v ruce se mi objeví kamínek se symbolem trojúhelníku.

Kouř se pomalu rozplyne a já mířím ke třem branám a až teď si všímám, že symbol na kamínku se shoduje se značkou nad jednou z nich.

Čekám na ostatní a mezitím pozoruji ostatní duše ve frontách. Nejvíce jich je u prostřední. Pak u té mojí a nejméně u té napravo. V mé frontě pláče žena. Její pláč se nese společně s dalším vzlykáním, který nás provází celou dobu tady. Naříká, že nechce do zatracení. Trochu se jí na to ptám a beru si její kamínek. Nemá problém mi ho dát.

Mezitím doráží i zbytek. Randalf má stejný symbol jako já. Laudrie s Pyromanínem mají symbol prostřední brány.

Očima hledám malého kluka, kterého jsem viděl před naloděním. Stojí u prostřední brány. Chvíli přemýšlím, ale sakra, jdu do zatracení, tam se s matkou určitě nesetkám. Navíc nemám, co ztratit.

Chvíli si s ním povídám a nabízím mu hru s kamínky. Pokud vyhraje, tak mu slíbím koně. Ten kluk nezatracená mě poráží, i když podvádím.

Od sochy odchází poslední duše a převozník bidlem třikrát bouchne do země a brány se otevřou a táhnou nás dovnitř.

Už je pozdě, nezískal jsem lepší kamínek a jdu rovnou do zatracení s dalšími dušemi a Randalfem…

Promiň, mami, musíš ještě chvíli vydržet, než zjistím, jak se k tobě dostanu.

Za bránou je hrozné horko. Kolem nás je vyprahlá země s lávovou řekou. 

Přichází jeden z ohnivých entů, kteří tu hlídají duše. Vede nás dál a občas někoho hořící větví šlehne přes záda.

Procházíme kolem cel, ve kterých rozliční démoni stahují duše z kůže. Přes hlasitý křik, který se z cel ozývá skoro neslyším Randalfa, který se mi snaží něco říct. Jsou také slyšet zvuky kladiv mlátících do železa.

Čím víc se vzdalujeme od brány, tím větší teplo tady je. V jednu chvíli už je takové, že stahuju vršek tógy, abych si aspoň trochu ulevil. Pár duší, které kolem nás vyrábějí řetězy se po mě podívá.

Druhý z entů nás, nově příchozí, očuchává a rozhoduje kam půjdeme.

Já jdu pracovat… prý prozatím.

Ohnivý ent mě společně s Randalfem posadí k pásu, po kterém jezdí rozdělaná oka řetězu. Budeme tu na věčnost vyrábět řetězy.

Jakmile usedneme, tak se nám kolem nohou omotá rozžhavený řetěz jako had. Hořící a žhnoucí stromy občas pro motivaci někoho zbičují, aby pracoval rychleji.

Makám jako fretka. Můj plán je se osvědčit a dostat se do pokud možná nejvýhodnější pozice a zkusit se tady dostat vysoko – pak bych mohl zjistit, jak to tady funguje, jestli se dá dostat do jiné brány nebo prostě něco.

Randalf to pojmul z opačného konce, než on spojí dvě oka řetězu já jich spojím osm.

Všimne si toho i jeden z našich hlídačů a švihne ho rozžhavenou větví přes záda.

Randalf je stále Randalfem a místo toho, aby držel hubu a krok, začne remcat a mlít něco o hvězdách.

A Randalf míří na trýznění.

Všeotecžel do jeho cely vidím. A vídím, jak ho démon s vykulenými oči, odřezanými rty, takže jsou vidět jeho špičaté zuby, stahuje z kůže.

Sklopím zrak a dělám ještě rychlejc.

Po době, která trvala snad věčnost se vrací Randalf sešitej zpátky do jednoho celku, místy mu však prosakuje krev.

Zkusím využít situace a navrhuji entovi lepší formy mučení a poukazuju na to, že i když se to zdá nemožné, tak po čase si na tohle duše zvyknou a ukazuju k další sešité duši, kterou právě přivedli, a která vypadá méně otřesená než Randalf.

No očividně tu mají i další horší formy mučení, takže můj návrh tady už mají.

Každopádně se entům líbí moje píle a ze řetězů jsem přeřazen k výrobě halaparten. A ty se až moc podobají halapartnám týpka, co nás zabil..

Po hodiná a hodinách práce slyším velice známý remcavý tón. Randalf už zase remcá. Po chvíli remcání zesiluje a kolem mě prochází dva entové a táhnou stále remcajícího Randalfa.

Zpoza rohu slyším: „To snad nemyslíte vážně, že mě budete nutit pracovat napůl ponořeného v lávě. Jak můžete mě Randalfa ponořit do lávy?! Vždyť mi to spálí můj šlechetný vous!”

„Věř mi že, vous bude tvůj nejmenší problém,” slyším ještě předtím než se Randalfovo nevěřícné dotazování mění nejprve v křik a pak utichne úplně.

Přijde mi, že už musím být stařec, když přijdou dva enti táhnoucí kostru v řetězech. Přeseknou mi řetězy a společně s kostlivcem mě táhnou jednou z chodeb dál k černé bráně.

„Nechá vás pozdravovat Petra,” chechtají se, asi tak jak se stromy můžou chechtat, enti zatímco mě a kostlivce hážou do brány.

Kostlivci začíná už pomalinku dorůstat tkáň a já v jeho rysech poznávám Randalfa. Randalfe, cos jim to tam zase řekl…

Nacházíme se v zahradách před monumentálním palácem. Po chvíli se brána zase otevře a do zahrad vstupují Randalf s Laudrií.

Rychle prohazujeme několik slov o tom, kde jsme byli. Zatímco my (respektive já) s Randalfem dělali kovařinu v na hovno podmínkách, Pyromanín s Laudrií makali na směny na polích a hráli karty.

Náš rozhovor přeruší žena se zahradními nůžkami. No… žena.. Tělo to mělo jako žena, ale hlava byla orlí. Kdyby měl Randalf už dorostlý jazyk, tak jí určitě nějak pochválí její cecky.

„Já Pyromanín,” zkouší s orlí ženou komunikovat.

„Kvá?!” dostane odpověď a orlí žena odejde.

„Ty mi taky polib prdel!” ukáže za ní neslušné gesto.

Laudrie bere dorůstajícího Randalfa na záda a jdeme k veliké bráně paláce.

Vcházíme do sálu s mega giga ultra velkým trůnem jako pro obra všech obrů. Sedí na něm velkej můž.

„Á, konečně pořádnej chlap,” neodpustí si poznámku Laudrie a z pusy jí snad odkápne slina.

Jedno jeho oko je tmavě hnědé zatímco druhé je světlé až skoro průhledně modré. Cítím, že právě tím světlým okem mi vidí až do duše. Tady bude lepší, když budu nenápadnej a nebudu na sebe upoutávat pozornost. Schovávám se proto za mohutnými rameny Laudrie a jsem potichu jak myška.

Muž sesedne z trůnu a po schodech schází k nám. A s každým schodem, na který šlápne se zmenšuje, na konci schodů je ve velikosti Laudrie.

„Přimluvila se za vás moje drahá Petra,” zasměje se od srdce a nakloní se přes Laudrii, aby se na mě podíval.

Je to sám Kalos a očividně má smysl pro humor, protože během rozhovoru mnou vymyšlenou Petru vytáhne. Cítím se trochu uvolněněji, ale pořád jsem raději potichu a koukám se do země. Mají tu fakt pěkné dlaždice, z těch by byla pěkná omítka.

Radši bych se teď fakt vrátil zpátky k řetězům a halapartnám a budoval si kariéru v podsvětí než bejt tady na koberečku Kalose, kterýmu jsem zabil nevěstu, poslední menádu, Erifé.

Muž, kterého Laudrie nazvala krásným mladým perspektivním klukem, byl Kalosův posel, který nás měl za bohem zavést. Všeotecžel ho nenapadla jiná možnost, jak nás na audienci dostat, než nás zabít.

Řekl nám, že stále neví, jakou roli hrajeme v návratu síly Kosmose, tedy Tříokého.

„My prosím pěkně chceme Vašeho otce zabít,” vypadne bez ostychu z Laudrie.

Nehledě na to, jakým stylem to řekla, je Kalos očividně stále nakloněn k tomu, že nám může prozatím věřit a sdělí nám další informace. Bariéra kolem Helady propouští moc Tříokého. Může i nemusí to být naší přítomností. Ostatní zdejší bohové byli přesvědčeni, že Kosmase aka Tříokého zničili na prach. Zničili jej pod horou Aretusou. A my jsme prý ti, co budou událostmi výrazně hýbat. Chce nám proto pomoci, ale zatím neví jak. Původně zničili Kosmase s pomocí chimér, bytostí stvořených z božské esence. Vzhledově napůl zvířaty, napůl lidmi. Pár nám jich také popíše… A počkat, vždyť to jsou naši staří bohové!

Nejsilnější částí Kosmase je každopádně jeho duše, nečekaně, a pak démoni, kteří ovšem zničí svou schránku, když jsou pro ni moc silní. Většinou ji tedy minimálně deformují, většinou třetím okem.

Bude přemýšlet, jak nám pomoci a jak nás příště kontaktovat lépe.

Každopádně nám může s jistotou říct, že v amfitoeské knihovně nenajdeme nic, v tomto směru, užitečného.

V první válce použili právě chiméry, ale na takové množstí nemají dost esence a ta se obnovuje velice ale velice pomalu. Převozník Áron je chiméra, ale ten má jiný úkol.

Uděláme nejlépe, když se zatím vydáme do chrámu Dézea.

Laudrie se taky ptala, jestli sem chodí duše jen z Helady. Očividně se stále nechce rozloučit se svojí Valhallou. Kalos jí ujistil, že mimo Heladu duše zaopatřují jiní, takže její Valhalla skutečně může být.

Po debatě Kalos lusknul prsty.

6. Sabea – Pozehnany

A my se probuzíme v našich tělech ve vstupní hale Nikitasovy vily. S mincí pod jazykem a dalšího dne než jsme umřeli.

A já nemám díru v rameni od nabrání snového minotaura! JUPÍ!